Industria globală a produselor cosmetice a înregistrat în anul 2021 o creștere de 16% față de anul 2020, susținută de vânzările de cosmetice și parfumuri. La nivel european piața a fost estimată la aprox. 125 mld Euro în 2022, fiind considerată o piață destul de matură, cu o prognoză de creștere ce indică o rată medie anuală de 1.6 % pentru perioada 2022-2026, susținută proponderent de segmentele Cosmetice și Îngrijirea pielii.
Cristian Bisa, Managing Partner Virtual Board
„ Industria de Beauty din România s-a înscris pe un trend crescător în ultimii ani (perioada 2015-2021), înregistrând o rată medie anuală de creștere de 3,1 % și atingând la finalul perioadei de analiză o valoare de circa 1.5 mld Euro. Vânzările de cosmetice (CAGR 5.1%) și produse pentru îngrijirea pielii (3.7%) au fost factorii motrici de creștere a pieței, urmate îndeaproape de segmentul de parfumuri (3.6%).
Analizând datele din studiul de piață efectuat, pentru perioada 2015-2021 observăm o evoluție favorabilă privind creșterea pieței pentru produsele de îngrijire personală. Cu o pondere de 44% din valoarea totală a pieței, produsele de îngrijire corporală reflectă un segment de piață matur.
Cu siguranță că se vor mai înregistra unele mici corecții la nivel de cerere în perioada următoare, însă putem spune cu siguranță că pentru perioada de prognoză (2022-2026) ne îndreptăm către o creștere a pieței locale (CAGR 2.3%). Aceasta va fi susținută de segmentul Cosmetice (CAGR 3.8%), urmat de parfumuri (CAGR 2.4%) și produse Skin Care (CAGR 2.3%). Ne aflăm în fața unei perioade în care consumatorii pun accent pe produse de calitate, cu multiple beneficii și rezultate dovedite clinic, care să le asigure o stare de bine, siguranță și sentimentul de confort.”
Industria globală a frumuseții a dat dovadă de reziliență, recuperând rapid pierderea înregistrată în perioada crizei sanitare (-7.7%) și ajungând în 2021 la o valoare de aprox. 378 mld Euro. Modificările demografice, creșterea veniturilor și a numărului de persoane din clasa de mijloc, completate de gradul de penetrare a experiențelor de achiziție (testare, consultanță, vânzare propriu zisă) din mediul online reprezintă factori de creștere a pieței, atât în România cât și la nivel internațional. Achizițiile retail internaționale sunt facilitate de comerțul electronic și de eforturile de digitalizare și comunicare realizate de branduri încă în perioada pandemiei.
Inovațiile de tip AI, VR și AR plus experiențele de vânzare online vor facilita comunicarea între branduri și consumatori, dar și obținerea de date suplimentare privind comportamentul de consum, care să permită eficientizarea proceselor de inovare la nivel de produs. Magazinele rămân principalul canal de vânzare (76.4%) în 2021, dar ponderea acestora este în scădere, în detrimentul online-ului, estimat să intermedieze 33% din vânzări până în 2025 (din care cca 63% pe dispozitivele mobile). Brandurile care urmăresc să se impună pe aceasta piață trebuie să urmeze un model centrat pe client, care să combine canalele digitale și cele fizice.
Primul an al pandemiei a stabilit o serie de tendințe care s-a menținut și în perioada 2021-2022, focusul rămânând pe inovare și construirea prezenței în mediul online.
Digitalizare
Inovare
Oportunități de extindere și noi achiziții
Ne aflăm în fața unei perioade în care consumatorii optează pentru produse cosmetice sănătoase, ce conțin ingrediente naturale, în detrimentul celor cu multe chimicale.
Business sustenabil: pe măsură ce crește gradul de conștientizare, consumatorii optează pentru produse cosmetice sigure, fără parfumuri, fabricate din ingrediente naturale și uleiuri esențiale, ceea ce asigură perspective de creștere viitoare.
Focus pe online: influencerii și-au consolidat poziția în industria cosmeticelor prin faptul că reprezintă atât consumatorul, cât și brandul. Un brand care comunică cu publicul său, printr-o diversitate de canale, ajută companiile să inoveze și să adreseze eficient nevoile și dorințele clienților.
Brandurile consacrate își securizează cea mai mare cotă de piață prin reputația construită în timp, capacitatea de inovare și dezvoltare a portofoliului, dar și prin integrarea în strategia pe termen lung a acțiunilor de responsabilizare față de problemele de mediu.
Piața de Beauty din Romania va înregistra o creștere (2.3%) susținută de interesul consumatorilor pentru produse de calitate, care să le asigure o stare generală de bine. Trendul general este către un stil de viață sănătos care motivează consumul de produse naturale și organice, inclusiv dermatocosmetice (asociate cu vânzarea în farmacii)
Cosmetice
Parfumuri
Produsele de îngrijire a pielii
Principalele companii pe segmentul Parfumuri sunt: Avon Cosmetics Romania, Sarantis Romania, Sephora Cosmetics Romania, Parfumerie Douglas, Cosmetics Oriflame Romania, Estee Lauder Romania, Green Net, Romscent Trading, Orbico Beauty, Niran Co. Products, Yves Rocher Romania, Ina International (Marionnaud), Beauty Mania, Loxan Atracktive, Madison Rand Promotions, Geisha Perfumes, Eyfel Cosmetics, Orient Note, Manil Distribution, Laboratoarele Magistra Bucuresti Geneve, Elysee Concept.
Pe segmentul Cosmetice de îngrijire a pielii principalele companii active după valoarea cifrei de afaceri sunt: L’Oreal Romania, Farmec, Amway Romania Marketing, Forever Living Products, Naos Skin Care Romania, Nu Skin Enterprises, Sabon Holdings, Ivatherm, Nala Cosmetics, Gerocossen, Cosmetic Plant Prodcom, Genna Co, Genmar Cosmetics, Ginkgo Romania, Transvital Cosmetics, Exhelios, Sabio Cosmetics, Asept Laboratories, Lotus ’95 Cosmetics, Diemer, Trio Verde, Crème Apothecary, Techirghiol Farma Cosmetics, Etera Prod, Manicos.
Sursa: managementpro.ro
Bacău, Calea Republicii nr 175, jud. Bacău
Telefon +4 0774 519 030
Web: www.coriolan-distributie.ro
Email: contact@coriolan-distributie.ro
Cod unic de înregistrare: 4725397
Nr. Înmatriculare: J04/1643/1993
EUID: ROONRC.J4/1643/1993