Close
  • Despre Noi
    • Istoric
    • Cine suntem?
  • Distribuție
    • Distribuție Regională
    • Produse Profesionale
    • Importuri
    • Aria de acoperire
  • Cariere
  • Contact
  • Blog
  • +4 0774 519 030
  • contact@coriolan-distributie.ro
  • Luni - Vineri 8:00 - 16:00
  • Despre Noi
    • Istoric
    • Cine suntem?
  • Distribuție
    • Distribuție Regională
    • Produse Profesionale
    • Importuri
    • Aria de acoperire
  • Cariere
  • Contact
  • Blog
Facebook Linkedin Instagram

  • Despre Noi
    • Istoric
    • Cine suntem?
  • Distribuție
    • Distribuție Regională
    • Produse Profesionale
    • Importuri
    • Aria de acoperire
  • Cariere
  • Contact
  • Blog
Facebook
Noutăți

Piața produselor cosmetice în România, perioada 2015-2026: cum a evoluat cererea și care sunt tendințele pieței?

By admin 

Industria globală a produselor cosmetice a înregistrat în anul 2021 o creștere de 16% față de anul 2020, susținută de vânzările de cosmetice și parfumuri. La nivel european piața a fost estimată la aprox. 125 mld Euro în 2022, fiind considerată o piață destul de matură, cu o prognoză de creștere ce indică o rată medie anuală de 1.6 % pentru perioada 2022-2026, susținută proponderent de segmentele Cosmetice și Îngrijirea pielii.

Cristian Bisa, Managing Partner Virtual Board

„ Industria de Beauty din România s-a înscris pe un trend crescător în ultimii ani (perioada 2015-2021), înregistrând o rată medie anuală de creștere de 3,1 % și atingând la finalul perioadei de analiză o valoare de circa 1.5 mld Euro. Vânzările de cosmetice (CAGR 5.1%) și produse pentru îngrijirea pielii (3.7%) au fost factorii motrici de creștere a pieței, urmate îndeaproape de segmentul de parfumuri (3.6%).

Analizând datele din studiul de piață efectuat, pentru perioada 2015-2021 observăm o evoluție favorabilă privind creșterea pieței pentru produsele de îngrijire personală. Cu o pondere de 44% din valoarea totală a pieței, produsele de îngrijire corporală reflectă un segment de piață matur.

Cu siguranță că se vor mai înregistra unele mici corecții la nivel de cerere în perioada următoare, însă putem spune cu siguranță că pentru perioada de prognoză (2022-2026) ne îndreptăm către o creștere a pieței locale (CAGR 2.3%). Aceasta va fi susținută de segmentul Cosmetice (CAGR 3.8%), urmat de parfumuri (CAGR 2.4%) și produse Skin Care (CAGR 2.3%). Ne aflăm în fața unei perioade în care consumatorii pun accent pe produse de calitate, cu multiple beneficii și rezultate dovedite clinic, care să le asigure o stare de bine, siguranță și sentimentul de confort.”

Cerere în creștere atât pentru piața din România cât și pentru piața internațională

Industria globală a frumuseții a dat dovadă de reziliență, recuperând rapid pierderea înregistrată în perioada crizei sanitare (-7.7%) și ajungând în 2021 la o valoare de aprox. 378 mld Euro. Modificările demografice, creșterea veniturilor și a numărului de persoane din clasa de mijloc, completate de gradul de penetrare a experiențelor de achiziție (testare, consultanță, vânzare propriu zisă) din mediul online reprezintă factori de creștere a pieței, atât în România cât și la nivel internațional. Achizițiile retail internaționale sunt facilitate de comerțul electronic și de eforturile de digitalizare și comunicare realizate de branduri încă în perioada pandemiei.

Inovațiile de tip AI, VR și AR plus experiențele de vânzare online vor facilita comunicarea între branduri și consumatori, dar și obținerea de date suplimentare privind comportamentul de consum, care să permită eficientizarea proceselor de inovare la nivel de produs. Magazinele rămân principalul canal de vânzare (76.4%) în 2021, dar ponderea acestora este în scădere, în detrimentul online-ului, estimat să intermedieze 33% din vânzări până în 2025 (din care cca 63% pe dispozitivele mobile). Brandurile care urmăresc să se impună pe aceasta piață trebuie să urmeze un model centrat pe client, care să combine canalele digitale și cele fizice.

Impactul pandemiei a condus către soluții de digitalizare, inovare și oportunități de extindere prin noi achiziții

Primul an al pandemiei a stabilit o serie de tendințe care s-a menținut și în perioada 2021-2022, focusul rămânând pe inovare și construirea prezenței în mediul online.

Digitalizare

  • Platformele de comerț electronic (website-uri proprii sau marketplace-uri) și de socializare s-au erijat în principalele canale de vânzare în perioada crizei sanitare, iar trendul se menține întrucât consumatorii, dornici de eficiență și confort, își cresc angajamentul față de achizițiile online.
  • Comercializarea directă către consumatorii finali este o tendință dezvoltată în perioada pandemiei și menținută de brandurile beauty, în special de cele emergente care au fost dintotdeauna prezente în online.
  • Potrivit eMarketer, 64% dintre cumpărătorii care consideră calitatea cel mai important criteriu de achiziție preferă canalele digitale, iar cei pentru care prețul este cel mai important criteriu preferă să cumpere din magazinele fizice.

Inovare

  • Chiar și înainte de pandemie, presiunea inovării exista la nivelul brandurilor clasice, generată de brandurile emergente, capabile să capitalizeze rapid pe un ritm accelerat de inovare.
  • În realitatea de piață curentă această presiune este mai puternică dar și creatoare de oportunități: parteneriate pentru inovare și dezvoltare de produse noi, o diminuare a riscurilor prin creșterea implicării producătorilor contractuali, colaborări mai strânse între brand-uri și retaileri, prin facilitarea schimbului de date și punerea în comun a stocurilor.

Oportunități de extindere și noi achiziții

  • Pe fondul pierderilor înregistrate în 2020, atât de către brandurile de beauty, dar și de alte entități aflate în lanțul valoric al industriei (furnizori, distribuitori, retaileri), o oportunitate de extindere și consolidare în industrie o reprezintă achiziția companiilor care încearcă să găsească noi surse de capital.
  • În plus, în condițiile unui șoc puternic asupra veniturilor companiilor, dar și al economiei globale în general, sunt șanse ca prețurile de tranzacționare să scadă față de nivelul de dinaintea crizei, când unele branduri se tranzacționau la prețuri de peste opt ori mai mari decât veniturile sau de 10-15 ori mai mari decât profitul.

Tendințele pieței privind cererea și pilonii de dezvoltare pentru un business sustenabil

Ne aflăm în fața unei perioade în care consumatorii optează pentru produse cosmetice sănătoase, ce conțin ingrediente naturale, în detrimentul celor cu multe chimicale.

Business sustenabil: pe măsură ce crește gradul de conștientizare, consumatorii optează pentru produse cosmetice sigure, fără parfumuri, fabricate din ingrediente naturale și uleiuri esențiale, ceea ce asigură perspective de creștere viitoare.

Focus pe online: influencerii și-au consolidat poziția în industria cosmeticelor prin faptul că reprezintă atât consumatorul, cât și brandul. Un brand care comunică cu publicul său, printr-o diversitate de canale, ajută companiile să inoveze și să adreseze eficient nevoile și dorințele clienților.

Brandurile consacrate își securizează cea mai mare cotă de piață prin reputația construită în timp, capacitatea de inovare și dezvoltare a portofoliului, dar și prin integrarea în strategia pe termen lung a acțiunilor de responsabilizare față de problemele de mediu.

Industria beauty: evoluție și previziuni pentru segmentele de cosmetice, parfumuri și îngrijire a pielii

Piața de Beauty din Romania va înregistra o creștere (2.3%) susținută de interesul consumatorilor pentru produse de calitate, care să le asigure o stare generală de bine. Trendul general este către un stil de viață sănătos care motivează consumul de produse naturale și organice, inclusiv dermatocosmetice (asociate cu vânzarea în farmacii)

Cosmetice

  • Segmentul produselor cosmetice rămâne driverul industriei de înfrumusețare și îngrijire personală, cu o creștere previzionată a vânzărilor de 16% în 2026 vs 2022, până la valoarea de 270 mil. Euro.
  • Un sondaj realizat de Picodi.com raporta că persoanele de sex feminin din România cheltuie în medie anual 2057 lei pe cosmetice. Dintre respondenți, 51% afirmau că achiziționează cosmetice bio doar dacă prețul este convenabil, 34% cumpără indiferent de preț, iar 14% nu prezintă interes față de ingredientele bio.
  • Un trend de monitorizat îl reprezintă popularitatea produselor cu beneficii multiple, precum fondurile de ten anti-aging, rimelurile pentru întărirea genelor sau cosmeticele antirid.
  • Se preconizează o creștere a vânzărilor de dermatocosmetice, ca mod de satisfacere a cererii tot mai mari pentru o piele sănătoasă și cu aspect tânăr. Multe dintre ele sunt distribuite prin farmacii, ceea ce contribuie la consolidarea unei imagini de produse de înaltă calitate, cu efecte curative. Se va pune accentul pe ingrediente naturale, cum ar fi apa termală sau nămolul marin și pe produse care nu conțin parabeni.

Parfumuri

  • Perioada pandemiei și-a lăsat amprenta asupra pieței parfumurilor, prin măsurile de tip lockdown pentru limitarea răspândirii Covid-19, munca de acasă sau anularea vacanțelor, care au încetinit vânzările de parfumuri în perioada 2019-2021.
  • În perioada de prognoză se așteaptă ca retail-ul online să își consolideze poziția în vânzările de parfumuri deoarece încrederea consumatorilor în online a crescut.
  • Pe termen mediu, segmentul este previzionat să înregistreze o evoluție, dar și o încetinire a ratei de creștere ca urmare a schimbării în stilul de viață și a priorității noii generații de consumatori, cu o creștere a interesului pentru produsele de îngrijire a pielii și wellbeing, în detrimentul parfumurilor.
  • În 2022, piața este afectată de criza materiilor prime provocată de războiul din Ucraina, costurile de producție crescând simțitor, în special în cazul alcoolului (30%) și a uleiului. În plus, lockdown-ul impus de autoritățile chineze a îngreunat aprovizionarea cu ambalaje, iar sticla și hârtia au cunoscut o majorare a prețurilor de minim 10%.

Produsele de îngrijire a pielii

  • Segmentul produselor de îngrijire a pielii, cu o valoare estimată la 368 mil Euro, reprezintă 26% din industria locala a frumuseții, fiind și unul din cele mai dinamice segmente ale pieței.
  • Dincolo de produsele hidratante și de curățare de bază, consumatorii au acordat o atenție sporită produselor cu proprietăți de întinerire, anti-aging și de corectare a imperfecțiunilor.
  • Cremele pentru față dețin cea mai mare pondere în segmentul Skin Care, cu o valoare de aprox. 250 mil Euro în 2022 și se estimează o creștere a acesteia cu o rată medie anuală de 2.4% (2022-2026). La polul opus, creșterea vânzărilor loțiunilor de corp este estimată să înregistreze un CAGR de 1.1%.
  • Cea mai dinamică rată de creștere este prognozată pe segmentul produselor nou-născuți & copii (CAGR 3.7%,  2022-2026), deși trendul demografic nu este favorabil unei previziuni optimiste în volumul vânzărilor, creșterea valorii poate fi susținută de educarea părinților în ceea ce privește nevoile și bunăstarea fizică a copiilor.

Principalele companii pe segmentul Parfumuri sunt: Avon Cosmetics Romania, Sarantis Romania, Sephora Cosmetics Romania, Parfumerie Douglas, Cosmetics Oriflame Romania, Estee Lauder Romania, Green Net, Romscent Trading, Orbico Beauty, Niran Co. Products, Yves Rocher Romania, Ina International (Marionnaud), Beauty Mania, Loxan Atracktive, Madison Rand Promotions, Geisha Perfumes, Eyfel Cosmetics, Orient Note, Manil Distribution, Laboratoarele Magistra Bucuresti Geneve, Elysee Concept.

Pe segmentul Cosmetice de îngrijire a pielii principalele companii active după valoarea cifrei de afaceri sunt: L’Oreal Romania, Farmec, Amway Romania Marketing, Forever Living Products, Naos Skin Care Romania, Nu Skin Enterprises, Sabon Holdings, Ivatherm, Nala Cosmetics, Gerocossen, Cosmetic Plant Prodcom, Genna Co, Genmar Cosmetics, Ginkgo Romania, Transvital Cosmetics, Exhelios, Sabio Cosmetics, Asept Laboratories, Lotus ’95 Cosmetics, Diemer, Trio Verde, Crème Apothecary, Techirghiol Farma Cosmetics, Etera Prod, Manicos.

Sursa: managementpro.ro


Cum va arăta anul 2024 pentru consumatorul român: Cumpărături cumpătate și mai multă grijă la finanțele personale. Ce nu se va schimba (studiu)
Previous Article
ADEVĂRAT SAU FALS?
Next Article

Coriolan Impex SRL

Bacău, Calea Republicii nr 175, jud. Bacău
Telefon +4 0774 519 030
Web: www.coriolan-distributie.ro
Email: contact@coriolan-distributie.ro

Cod unic de înregistrare: 4725397
Nr. Înmatriculare: J04/1643/1993
EUID: ROONRC.J4/1643/1993

Facebook
Copyright 2023 Coriolan-Distributie All Right Reserved.